

Tisková zpráva
Letiště Karlovy Vary hlásí za uplynulý rok další nárůst provozu
Karlovy Vary (3. 2. 2020) Letiště Karlovy Vary zaznamenalo v roce 2019 nárůst provozu. Odbaveno bylo celkem 62 434 cestujících, což znamená meziroční nárůst přes 43 procenta. Letiště za to vděčí zejména spolupráci s leteckou společností Pobeda, která provozuje pravidelnou linku mezi letištěm Vnukovo v Moskvě a Karlovými Vary.
„Letecká společnost Pobeda, která je v současné době jediným partnerem karlovarského letiště co se týče pravidelných linek, navazuje na předchozí roky a úspěšně nahrazuje výpadek provozu společností ČSA a Aeroflot. Velmi nás těší i to, že Pobeda letos plánuje další navýšení kapacit na 4-5 frekvencí celoročně a potvrzuje tak přetrvávající zájem ruské klientely o návštěvu a pobyt v Karlovarském kraji,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Hurajčík.
V počtu pohybů letiště zaznamenalo také nárůst o 41 procent, na celkových 7 736 pohybů, což je zejména díky zahájení 1. etapy provozu letecké školy F Air. Další nárůst se letos čeká opět díky aktivitám letecké školy, která zahajuje 2. etapu s navýšenými kapacitami. „Provoz letecké školy je vhodnou diverzifikací aktivit letiště a naplnění volných kapacit. Stále ale dohlížíme na to, aby škola důsledně respektovala opatření k minimalizaci vlivu na životní prostředí v okolí letiště, které bylo provozovateli nastaveno ve smluvních podmínkách,“ dodal jednatel Letiště Karlovy Vary Jiří Pos.
V nadcházejícím období bude vedení letiště jednat s uzbeckými touroperátory o možnosti nepravidelných letů z Taškentu, případně z Almaty v Kazachstánu. „Zároveň bude zahájen proces EIA, tedy zjišťování toho, jaký vliv bude mít projekt rozšíření a prodloužení přistávací a vzletové dráhy na životní prostředí. Úspěšné absolvování tohoto procesu je nezbytnou podmínkou k tomu, abychom mohli dále připravovat rozšíření a prodloužení dráhy, jež by v budoucnu měla svými parametry odpovídat potřebám rozvoje dalších leteckých spojení do nových destinací,“ uzavřel Martin Hurajčík.